دوشنبه ۱۹ شهریور ۰۳

شارژر بی سیم

۳ بازديد

شارژر بی سیم

زیبایی شارژ بی سیم این است که به راحتی می توانید گوشی هوشمند خود را در هر کجا که هستید به سرعت شارژ کنید. به جای وصل کردن دستگاه خود به کابل شارژ، یک پد شارژ بی سیم مخصوص با استفاده از القای الکترومغناطیسی (همچنین به عنوان "کوپلینگ القایی" شناخته می شود) انرژی را به دستگاه شما منتقل می کند.

به معنای واقعی کلمه، فقط تلفن خود را بگذارید و شروع به شارژ شدن می کند، بنابراین هر زمان که از آن استفاده نمی کنید، آن را شارژ می کنید. بدون کابل، بدون درهم و برهمی، بدون انتظار.

آیا شارژر بی سیم روی هر گوشی کار می کند؟

به شرط اینکه از همان استاندارد شارژ بی سیم (مانند Qi) پشتیبانی کنند، می توانید از هر شارژر بی سیم با گوشی هوشمند خود استفاده کنید. نیازی نیست که آنها توسط یک سازنده ساخته شوند مثلاً می توانید از شارژر بی سیم سامسونگ با آیفون استفاده کنید.

 

تلاش برای راحتی و کارایی در زندگی روزمره ما منجر به پذیرش شارژ بی سیم به عنوان استانداردی برای تامین انرژی دستگاه های ما شده است. از گوشی های هوشمند گرفته تا هدفون ها، جذابیت حذف سیم ها و دوشاخه ها غیرقابل انکار است.

 

آیا شارژرهای بی سیم ایمن تر از سیمی هستند؟

با بررسی این جنبه های ایمنی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که "آیا شارژ بی سیم ایمن تر از شارژ سیمی است؟" هر دو روش شارژ با مجموعه ای از ملاحظات ایمنی همراه هستند، اما هنگام مقایسه این دو، درک تفاوت های ظریفی که به پروفایل های ایمنی آنها کمک می کند بسیار مهم است.

شارژ بی سیم باعث کاهش سایش و پارگی درگاه شارژ و کابل های دستگاه می شود و خطر آسیب فیزیکی و خطرات الکتریکی را به حداقل می رساند. بدون تماس مستقیم الکتریکی، شارژرهای بی سیم به طور ذاتی خطر شوک الکتریکی را کاهش می دهند، به خصوص در محیط هایی که قرار گرفتن در معرض مایعات نگران کننده است.

با این حال، همانطور که گفتیم، با توجه به انتقال انرژی کمتر در مقایسه با شارژ سیمی، شارژ بی سیم می تواند بیشتر در معرض گرمای بیش از حد باشد. نگرانی در مورد تشعشعات الکترومغناطیسی نیز با شارژ بی سیم پدیدار می شود، اگرچه سطوح ساطع شده به طور کلی پایین و مطابق با دستورالعمل های ایمنی بین المللی است.

نتیجه

همانطور که بررسی کردیم، نگرانی های ایمنی شارژرهای بی سیم، از تشعشعات الکترومغناطیسی و خطرات گرمای بیش از حد گرفته تا مشکلات سازگاری، اگرچه معتبر هستند، می توانند به طور موثری کاهش یابند. با اجرای اقدامات ایمنی سختگیرانه و رعایت استانداردهای ساخت، شارژرهای بی سیم جایگزین مناسب و مهمتر از آن ایمن برای روش های سنتی شارژ سیمی هستند. بنابراین، سوال "آیا شارژرهای بی سیم ایمن هستند؟" تا زمانی که ما به دانش و اقدامات احتیاطی مناسب مجهز باشیم، می توان با یک بله اطمینان بخش پاسخ داد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.